„Bezpilotním letadlem“ se rozumí letadlo provozované autonomně nebo projektované pro autonomní provoz nebo pro řízení na dálku bez pilota na palubě; Tato definice zahrnuje všechny typy letadel bez pilota na palubě, včetně rádiem řízených létajících modelů (motorové s pevnými křídly, vrtulníky, kluzáky) bez ohledu na to, zda mají nebo nemají palubní kameru. Nařízení používají termín […]
Provozovatel UAS je jakákoli osoba, ať už fyzická nebo právnická, která vlastní UAS nebo si UAS pronajímá. Můžete být jak provozovatelem UAS, tak dálkově řídícím pilotem, pokud jste zároveň osobou, která s UAS skutečně létá. Mohli byste však být dálkově řídícím pilotem, aniž byste byli provozovatelem UAS, pokud jste například pilotem, který pracuje pro společnost […]
V důsledku krize COVID-19 bylo datum použitelnosti nařízení (EU) 2019/947 odloženo z 1. července 2020 na 31. prosince 2020, což znamená:
Nařízení (EU) 2019/947 a 2019/945 přijímají přístup na základě posouzení rizika, a proto nerozlišují mezi rekreačními a komerčními činnostmi. Berou v úvahu hmotnost a specifikace UAS a provoz, který má být prováděn. Nařízení se zabývají UAS prodávanými na trhu, což znamená: 1. při provozu v „otevřené“ kategorii: 2. při provozu ve „specifické“ kategorii všechny UAS spadající […]
Provoz v rámci klubů a sdružení leteckých modelářů
Informace o třídách bezpilotních letadel podle nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 v platném znění (jedná se o třídy C0, C1, C2, C3 a C4, případně další) v tuto chvíli není pro provedení registrace provozovatele a pilota a absolvování testu podstatná, neboť bezpilotní letadla s vyznačením třídy v tuto chvíli na trhu EU nejsou. Jakmile se situace změní, bude […]
Podmínky uvádění registračních informací jsou uvedeny v AMC1 Článku 14(8) rozhodnutí 2019/021/R. Pokud je provozovatel UAS vlastníkem bezpilotního systému (UAS), měl by na bezpilotní letadlo (UA) uvést registrační číslo (poznávací značku), které získal na konci procesu registrace (zápisu do rejstříku), takovým způsobem, aby byla tato informace čitelná přinejmenším, je-li UA na zemi, bez potřeby jakéhokoli jiného […]
Online teoretická způsobilost dálkově řídícího pilota podkategorií A1 a A3 je pět let, od data úspěšného provedení registrace.
V případech, kdy je pilot zároveň provozovatelem bezpilotního systému, provede registraci pilota i provozovatele.
V případně neúspěšného absolvování testu je možné test znovu opakovat. V případě druhého neúspěšného pokusu je třeba provést registraci pilota znovu; možnost absolvovat test se tak obnoví.