Jako provozovatel UAS létajícího v „otevřené“ kategorii provozu musíte:
- zajistit, že na UA je uvedeno registrační číslo provozovatele UAS (např. pomocí nálepky) a úplný řetězec registrovaného provozovatele UAS je nahrán do „systému identifikace na dálku“, identifikačního e-systému bezpilotního letadla („e-identifikace“), pokud je jím bezpilotní letadlo vybaveno;
- vypracovat provozní postupy (písemné postupy se požadují, zaměstnává-li provozovatel UAS více než jednoho dálkově řídícího pilota, jinak je dostačující, jestliže dálkově řídící pilot dodržuje postupy stanovené výrobcem v uživatelské příručce);
- ověřit, že v dané oblasti provozu není rádiové rušení, které by mohlo mít vliv na spojení C2 (command and control) UAS;
- jmenovat pro každý jednotlivý provoz dálkově řídícího pilota; to je důležité, aby bylo jasné, kdo je osobou odpovědnou za každý let;
- zajistit, že dálkově řídící pilot a podpůrný personál provozu UAS jsou seznámeni s uživatelskou příručkou a s postupy provozovatele UAS, mají odpovídající odbornou způsobilost a mají k dispozici související informace týkající se jakékoli zeměpisné zóny publikované státem;
- zajistit, že mapy v systému „geo-awareness“ UAS jsou aktuální, pokud nelétáte v zeměpisné zóně, kde se geo-awareness nepožaduje;
- zajistit, že pokud nepoužíváte soukromě zhotovený UAS, má prohlášení o shodě s označením CE a letadlo je opatřeno štítkem třídy (C0 až C4) (nejde-li o letadla uvedená na trh před uplatňováním předmětných nařízení EU); a
- zajistit, že jsou si osoby zapojené do provozu UAS vědomy rizik spojených s provozem v podkategoriích A2 a A3.
Regulatorní odkaz: UAS.OPEN.050 Přílohy a Článek 19 odst. 2) nařízení (EU) 2019/947.